ေဘာင္ေတြကို ေက်ာ္ႀကည့္
အေမရိကန္ေတြ အာကာသထဲ့သြားေတာ့ကမၻာ့ေျမဆြဲအား
မရွိေတာ့တ့ဲ ဟင္းလင္းျပင္မွာ
သူတိုု့ ေဘာပင္ေတြက မွင္မထြက္ေတာ့တာေတြ့ရတယ္။ဒီေတာ့ ပညာရွင္ေတြ
နာရီေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာသုေတသနလုပ္၊ပုိက္ဆံေဒၚလာသန္းေပါင္းမ်ားစြာ
သံုးျပီးခ်ိန္မွာ pump pen လုိ့ေခၚတဲ့ ဖိအားေပးျပီးသံုးရတဲ့
ေဘာလ္ပင္ကိုတီထြင္ႏုိင္ခဲ့တယ္။အေမရိကန္ရ့ဲ
ျပိဳင္ဖက္ဆိုဗီယက္ေတတြကအေမရိကန္ ဒီျပသာနာျဖစ္ေနတာကို သိတယ္။ သူတို့ကေတာ့
အခ်ိန္နာရီမကုန္ဘဲ ပိုက္ဆံလည္း ဘာမွ မကုန္ဘဲ ဒီျပသာနာကို
ေျဖရွင္းလုိက္တယ္။
ဒါကေတာ့ သူတို့ အာကာသယာဥ္မူး ေတြကို ခဲတံေတြေပးျပီး သံုးခိုင္းလိုက္တာပါ။
ဒီျပသာနာကို ျပန္ႀကည့္ရင္ အေမရိကန္ေတြဟာ နည္းပညာရဲ့ ေဘာင္ခတ္မူကိုခံရျပီး
ေဘာင္ထဲက စဥ္းစား အေျဖရွာခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။
ေဘာလ္ပင္ဟာ ေအာက္ကိုစိုက္ေရးမွ ကမၻာ့ေျမဆြဲအားနဲ့ မွင္ထြက္တယ္ဆိုတဲ့
ယူဆခ်က္ကို ကိုင္ျပီး ေျမဆြဲအားမရွိရင္ ေျမဆြဲအားလို မွင္ကို ထြက္ေစဖို့
ဘယ္လိုလုုပ္မလဲဆိုတ့ဲ သိပၸံဆိုင္ရာ ယူဆခ်က္ေဘာင္ထဲက စဥ္းစားခဲ့တာျဖစ္တယ္။
ဆိုဗီယက္ေတြကေတာ့ ေဘာလ္ပင္ ေရးမရင္ ေရးရတာ ဘာရွိလဲလုိ့ လြတ္လပ္စြာ
စဥ္းစားခဲ့တာျဖစ္တယ္။ဒီတကယ့္ျဖစ္ရပ္မွတ္ အျဖစ္အပ်က္ေလးက ဘာကို
ေျပာေနသလဲဆိုေတာ့ လူေတြက သိျခင္းတတ္ျခင္းဆိုတဲ့ေဘာင္ေတြခတ္ခံထားေနရျပီး
အဲဒီေဘာင္ေတြထဲကေနပဲ စဥ္းစားလုပ္ကိုင္ေနႀကတယ္ဆိုတာပါပဲ။
ေနာက္ျဖစ္ရပ္မွန္ ဇတ္လမ္းေလးတစ္ခု ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။အီတလီႏုိင္ငံ
တူရင္ျမိဳ့မွာ ကုလသမဂၢ အရာရွိေတြရဲ့ ဦးစီးတကၠသိုလ္ရွိတယ္။ သိတ့ဲအတိုင္း
ကုလသမဂၢ အရာရွိျဖစ္တယ္ဆို ကတည္းက ႏုိင္ငံတကာ ထိပ္သီးတကၠသိုလ္ေတြက
ပါရဂူဘြဲ့ေတြ၊ မဟာဘြဲ့ေတြရထားတဲ့ တကယ့္ ပညာရွင္ႀကီးေတြေပါ့။
အဲဒီလူေတြကိုေမးခြန္သံုးခုေမးတယ္။ ဘယ္သူမွ မေျဖႏုိင္ဘူး။ ေျဖတ့ဲ
အေျဖေတြကလည္း လက္မခံႏုိင္တ့ဲ အေျဖေတြ၊ ဒါနဲ့ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးက
အဲဒီလူေတြကို ေဘးနားက မူႀကိဳေက်ာင္းေလးကို ေခၚသြားျပီးကေလးေတြကို
အဲဒီေမးခြန္ေမးေတာ့ကေလး အကုန္နီးပါးက ေျဖႏုိင္တာကို ေတြ့ရတယ္။
ဘာလုိ့ေျဖႏုိင္ သလဲဆိုေတာ့ ကေလးေတြမွာ ဘာအသိပညာ၊ အတတ္ပညာ ေဘာင္ေတြမွ
ခတ္ထားျခင္း မခံရေသးလုိ့ လြတ္လပ္စြာ စဥ္းစားႏုိင္ခဲ့တယ္ဆိုတာ ေတြ့ရတယ္။
အဲဒီေမးခြန္းေတြကေတာ့
(၁) ဆင္နဲ့ သစ္ကုလားအုတ္ကို ေရခဲေသတၱာထဲ ဘယ္လုိ့ ထည့္မလဲ။
(၂) ေတာဘုရင္ ျခေသၤ့ ႀကီးက ေတာေနသတၱ၀ါအားလံုးကို အစည္းေ၀းေခၚတယ္။ဘယ္သူေတြ
မလာဘူးလဲ၊ဘာလို့ မလာတာလဲ။
(၃) မိေခ်ာင္းေတြေပါတဲ့ေခ်ာင္းကို ေရထဲျဖတ္ျပီးဘယ္အခ်ိန္ကူးမလဲဆိုတဲ့
ေမးခြန္းသံုးခုပါ။
ကဲ…….သင္စဥ္းစားျပီး ေျဖႀကည့္ပါ။ ဒါေပမဲ့ ေျပာႏုိင္တာ တစ္ခုကေတာ့သင္လည္း
သိျမင္တတ္သိထားတဲ့ ပညာေဘာင္ေတြထဲကပဲ စဥ္းစားျပီး အေျဖမရႏုိင္ဘူး
ဆိုတာပါပဲ။
ေနာက္ျဖစ္ရပ္မွန္တစ္ခု ကေတာ့ ေပါင္ဒါကုမၸဏီတစ္ခုမွာ ျဖစ္တာပါ။ အဲဒီ
ကုမၸဏီ ဟာ မာကတ္တင္း(Marketing) နည္းမ်ိဳးစံု သံုးျပီး
အေရာင္းျမင့္တင္ခဲ့ရာမွ အေရာင္းက တစ္ရွိန္ထိုး တက္ျပီး တစ္ေနရာမွာ
အေရာင္းတန့္သြားပါတယ္။ ကုမၸဏီပိုင္ရွင္က အစည္းေ၀းေခၚျပီး အေရာင္းကို
ေနာက္ထပ္သံုးပံုတစ္ပုံတက္ခ်င္ေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြာလတီလည္း မေလွ်ာ့ဘူး၊
ေစ်းလည္း မတင္ဘူး၊ ေပါင္ဒါတစ္ဘူးစီမွာထည့္တဲ့ ေပါင္ဒါမူန့္ အေလးခ်ိန္လည္း
မေလွ်ာ့ဘူးလုိ့ ေျပာပါတယ္။ စီနီယာ မာကတ္တင္းေတြက အႀကံေတြ တစ္ခုျပီးတစ္ခု
ေပးေပမယ့္ အသံုးမတည့္ဘူးျဖစ္ေနတယ္။အဲဒီအခ်ိန္ ေနာက္္ဆံုးမွာ ကုတ္ကုတ္ေလး
ထိုင္ေနတ့ဲ မာကတ္တင္း ၀န္ထမ္းကေလး က ထျပီး အႀကံတစ္ခု ေပးပါတယ္။
က်န္တဲ့သူေတြ က သူေပးတဲ့ ကို ၀ိုင္ရယ္ေပးမယ့္ အဲဒီ့ ကုမၸဏီ ဟာ
ဒီ၀န္ထမ္းအသစ္ေလး ေပးတဲ့ အႀကံန့ဲ ပဲ အေရာင္းသံုးပုံတစ္ပုံတက္သြားတယ္။ သူ
ဘာအႀကံေပးခဲသလဲ? သူေပးတာကေတာ့ ေပါင္ဒါသံုးသူေတြ ပုံမွန္ထက္ အခ်ိန္
သံုးပုံးတစ္ပုံ ေစာျပီး ကုန္ေအာင္လက္ရွိ ေပါင္ဒါဘူးက အေပါက္ေတြရဲ့
အက်ယ္ကို သံုးပံု တစ္ပံုထပ္ခ်ဲဳ့ ေပးဖို့ပါ။သင္ေရာ ဒီလုိ ေတြးမိခဲ့ပါလား?
အေမရိကန္ရဲ့ ပထမဆံုး သမၼတ ေဂ်ာ့ခ်္၀ါရွင္တန္ ငယ္စဥ္က သူ့အိမ္က
ပန္းသီးပင္ႀကီးကို ပုဆိန္နဲ့ ခုတ္လွဲခ့ဲပါတယ္။ အေဖက ဘာလုိ့ ခုတ္လွဲခ့ဲသလဲ
ဆိုျပီး ဆူေတာ့ ေဂ်ာ့ခ်္၀ါရွင္တန္ က သူ့အျပစ္ကို ၀န္ခံပါတယ္။ သူ့အေဖကလည္း
သူ့ကို မရိုက္ပါဘူး။ ဒီေနရာမွာ ဘာလို့ အေဖက မရိုက္တာလဲဆိိုတဲ့ ေမးခြန္ကို
ေက်ာင္းေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေမးခဲ့ႀကျပီး ဆရာေတြကိုသူတို့
တပည့္ေတြေပးတဲ့ စံျပ အေျဖကေတာ့ အျပစ္ကို ၀န္ခံလုိ့ မရိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ကေလးတစ္ဦးကေတာ့ ေဂ်ာ့ခ်္၀ါရွင္တန္ လက္ထဲမွာ ပုဆိန္ႀကီး
ကိုင္ထားလုိ့ သူအေဖက သူရိုက္ရင္ ထခုတ္မွာစိုးလုိ့ မရုိက္တာလုိ့
ေျဖခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေရာ အေျဖမွန္တစ္ခု မျဖစ္ႏုိင္ဘူးလား။ ဒါေပမဲ့ ပညာေတြ။
ယဥ္ေက်းမူ ထံုးတမ္း ဓေလ့ေတြနဲ့ေဘာင္ခတ္ထားတဲ့ ဒီကမၻာမွာ ဒီကေလးရဲ့ အေျဖက
မွတ္တမ္း တင္မခံခဲ့ရပါဘူး။
ခုနက ေမးခြန္သံုးခုရဲံ အေျဖေတြကို အခု ေျဖေပးပါမယ္။
(၁)အေျဖကေတာ့
ဆင္ရဲ့ သစ္ကုလားအုတ္ကို ေရခဲေသတၱာထဲကို ထည့္မယ္ဆိုရင္ ေရခဲေသတၱာရဲ့
တံခါးကိုဖြင့္ျပီးမွ ထည့္လုိရမွာ ျဖစ္လုိ့
ပထမအေျဖကေတာ့တံခါးဖြင့္ထည့္ရမယ္ဆိုတာပါပဲ ျဖစ္တယ္။
ေရခဲေသတၱာဟာ ဘယ္အရြယ္ပဲရွိတယ္ဆိုတာ သိတဲ့သူေတြက ဒီအေျဖကို
မေပးခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ေရခဲေသတၱာ ကိုဒီအေကာင္ေတြထည့္ဖို့ ႀကီးႀကီးလုပ္ရင္
မရဘူးလား။ ေရခဲေသတၱာဆိုတာ ဘယ္အရြယ္ထက္မႀကီးရဘူးလုိ့ ကန့္သတ္ထားလိုု့လား။
မထားပါဘူး။ ကိုယ္ျမင္ဘူးတဲ့ အတိုင္းအတာေႀကာင့္ ယုတၱိက်တ့ဲအေျဖကို
မေပးခဲ့ႀကတာပါ။
ဒီတစ္ခုအေျဖရရင္ က်န္တာေတြက လြယ္သြားပါျပီး။
(၂)အေျဖကေတာ့
ျခေသၤ့ႀကီးေခၚတဲ့ အစည္းအေ၀းပ်က္ကြက္တာ ဒီႏွစ္ေကာင္ေပါ့။ သူတုိ့က
ေရခဲေသတၱာထဲ အပိတ္ခံထားရတာကိုး။
(၃)ေနာက္္ဆံုးအေျဖ
ကို ဒီအခ်ိန္ဆို သိေလာက္ျပီထင္ပါတယ္။ မိေခ်ာင္းေတြ အစည္းေ၀းတက္ေနခ်ိန္မွာ
ေခ်ာင္းကုိ ျဖတ္ကူးမွာေပါ့။
တကယ္ေတာ့ ေဘာင္ေတြ၊ စည္းေတြကို ေက်ာ္ျပီး စဥ္းစား ႀကည့္ရင္ ေလာကမွာ
ခက္ခဲတယ္ဆိုတဲ့ ျပသာနာေတြရဲ့ အေျဖဟာ ရွင္းရွင္းေလးေတြပါဆိုတာ ဒီဥပမာအရ
သိႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေႀကာင့္ လည္း ကမၻာႀကီးမွာ အခုဆိုရင္ out of the box
ဆိုတဲ့ စကားေခတ္စားလာပါတယ္။ စည္းမ်ဥ္းေဘာင္ခတ္
သတ္မွတ္ခ်က္ေတြအျပင္ဘက္ကေနေတြးေတာ ႀကံစည္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ေနာင္
သင့္ဘ၀မွာ ခက္ခဲတဲ့ ျပသာနာေတြ ရင္ဆိုင္ရရင္ေဘာင္ေတြ စည္းေတြ မခတ္ဘဲ
လြတ္လြတ္လပ္လပ္ စဥ္းစား ႀကည့္ပါ။ သင့္အတြက္ အေကာင္းဆံုးန့ဲ
အသင့္ေလ်ာ္အေျဖက လြယ္လြယ္ေလးနဲ့ ရလာပါလိမ့္မယ္။
ဟာသ
စာေမးပြဲက်ျခင္းသည္..ေက်ာင္းသားေတြ..အျပစ္မဟုတ္ပါ ..
........ဘာေၾကာင့္ဆို..တႏွစ္မွာ ၃၆၅ရက္ပဲရိွတာကိုး...
ေက်ာင္းသားတေယာက္အတြက္ ..တႏွစ္တာ..
၁။ ဆန္းေဒး ... ၅၂ ရက္ - ဆန္းေဒးက..ေက်ာင္းပိတ္ရက္ေလ.. - က်န္ရက္< ၃၁၃ >
၂။ ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္ ... ရက္ ၅၀ - ရာသီဥတုအရမ္းပူတယ္ေလ..
စာက်က္လို႕မေကာင္းဘူး.. - က်န္ရက္ < ၂၆၃ >
၃။ တေန႕၈နာရီ..အိပ္တယ္ ... ရက္ ၁၃၀... - က်န္ရက္ < ၁၄၁ >
၄။ တနာရီ..ေန႕တိုင္းကစားတယ္ - ၁၅ ရက္ .. က်န္းမာေရးအတြက္ေကာင္းတယ္.. -
က်န္ရက္ < ၁၂၆ >
၅။ အစားအေသာက္အတြက္ တေန႕ႏွစ္နာရီ ( ေသေသခ်ာခ်ာ
၀ါးတယ္..ျမိဳတယ္..အရင္မလိုဘူး..) .. ရက္ ၃၀ - က်န္ရက္ <၉၆>
၆။ စကားေျပာဖို႕အတြက္..တေန႕တနာရီ ( လူသားေတြက..ဆိုရွယ္က်ရမယ္ ) ၁၅ ရက္ -
က်န္ရက္ <၈၁>
၇။ စာေမးပြဲရက္..တႏွစ္မွာ..အနည္းဆံုး ၃၅ ရက္ရိွတယ္..(လပတ္..နွစ္ပတ္..) -
က်န္ရက္ < ၄၆>
၈။ ေဟာလီးေဒး..ရက္ေပါင္း ၄၀ ဆိုေတာ့.. - က်န္ရက္ < ၆ >
၉။ ဖ်ားနာရက္.. ၃ရက္ေလာက္ေတာ့ရိွမယ္.. - က်န္ရက္ < ၃>
၁၀။ ရုပ္ရွင္ၾကည့္မယ္..သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႕ေလွ်ာက္လည္မယ္.. ၂ရက္ထားပါေတာ့..
- က်န္ရက္ < ၁>
၁၁။ ေနာက္ဆံုးက်န္တဲ့၁ရက္က ေမြးေန႕ေလ...
ေမြးေန႕မွာ..ဘယ္လို စာက်က္မလဲ..??????!!!!!!!!!!
က်န္ရက္ - ၀
ကဲ..ဒါဆိုရင္ ..ေက်ာင္းသားတေယာက္.ဘယ္လိုလို႕..စာေမးပြဲေအာင္ေတာ့မလဲ..
စာေမးပြဲက်ျခင္းသည္..ေက်ာင္းသားေတြ..အျပစ္မဟုတ္ပါ ..
ဘာေၾကာင့္ဆို..တႏွစ္မွာ ၃၆၅ရက္ပဲရိွတာကိုး...
Thursday, November 12, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment