ယခုအခ်ိန္သည္ ေျမာက္ျပန္ေလ တဟူးဟူးႏွင့္ သဇင္ပန္းခိုင္မ်ား လွခ်င္းၿပိဳဳင္ေနသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္သည္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံျပည္သူမ်ားစုသည္ သဇင္ပန္းကို ရခိုင္ျပည္နယ္မွာသာ ရွိသည္ဟု ထင္ၾကဟန္တူပါသည္၊ သဇင္ ပန္းခိုင္ တၿမိဳင္ၿမိဳင္ ရခိုင္ဘုရားေပါင္း၊ စာညြန္႕လည္း ရွိသည္မဟုတ္ပါလား၊ ရခိုင္တြင္ မည္သို႔မည္မွ် ေပါမ်ားသည္ဟု စားေရးသူ မသိေသာ္လည္း မိခင္ေျမျဖစ္သည့္၊ တနသၤာရီတိုင္း ထား၀ယ္ေျမမွာေတာ့ မည္၍မည္မွ် ေပါမ်ားသည္ကိုကား သိပါ၏၊ ထား၀ယ္ခရိုင္ ေလးၿမိဳ႕နယ္တြင္ မည့္သည့္ေတာကိုပင္ ၀င္၀င္ မည္သည့္ေတာင္ပင္ ေရာက္ေရာက္ နတ္ေတာ္ ျပာသို တန္ပုိ႔တြဲ ဟူေသာ ေဆာင္းလမ်ားတြင္ ႀကိဳင္ႀကိဳင္လႈိင္လႈိင္ ေဖြးေဖြးျဖဴၿပီး အခိုင္လိုက္ အဆုတ္လုိက္ ပြင့္ဟန္မ်ားကိုကား မ်က္စိထဲတြင္ တပ္အပ္ျမင္ေနမိ သည္၊ ငယ္စဥ္အခါက သစ္ပင္ႀကီးမ်ားေပၚတြင္ တက္ခူးဆြက္၍ အိမ္တြင္ အလွစိုက္၊ အပိုအမ်ဳိးဥမ်ားကို ပိႆာခ်ိန္၍ ေရာင္းသည္ထိပင္ ေပါမ်ားလွပါသည္၊ သဇင္ပန္းသည္ သန္႔စင္ပန္းဟူေသာ ေ၀ါဟာရမွ ဆင္းသက္လာသည္ဟု အမ်ားက ယူဆၾကပါသည္၊ တကယ္၌ လည္း သဇင္ပန္းသည္ သန္႔စင္၍ ေမြးႀကိဳင္လွေသာ ပန္းျမတ္ပင္ျဖစ္၍ သန္႔စင္ပန္းဟုေခၚလွ်င္လည္း မွားမည္မထင္ပါ၊ အညာရပ္္၌ကား အေတာ္ပင္ ရွားပါးလွေသာ ပန္းတမ်ဳိးပင္ျဖစ္သည္၊ အေရွးေရွးမင္းမ်ားသည္ သဇင္ပန္းကို မည္သို႔ျမတ္ႏိုးပုံးကို ဦးသုခ၏ သည္ေဆာင္းေဟမန္ ၀တၳဳတြင္ ေရးထားသည္မွာ “ ၿမိဳ႕၀န္ မင့္စာ၊ လိပ္မပါဘဲ၊ ကြယ္ရာေစ်းျပင္ ေရာင္းလို႔မ်ားျမင္ကေလ၊ ေသခ်င္ေသ၊ ရွင္ခ်င္ရွင္ အင္မတိအင္မတန္၊ ရာဇ၀တ္ေတာ္ခံရသည္၊ ျမတ္ပန္ေတာ္ပန္း ခိုင္လုံးလန္းကို ဟိုေလာင္းပန္းပြင့္ ဘယ္ဂုဏ္၀င့္မလဲ၊ ဘုန္းႏွင့္ကံႏွင့္ပန္းသဇင္။” ဟူေသာ ကဗ်ာကိုေထာက္ဆလွ်င္ သဇင္ပန္းျမတ္သည္ အရွင္ဘုရင္မ်ား၏ စိတ္ႏွလုံး၌ မည္မွ်ထိုး ေဖာက္ၿပီး၊ မည့္သို႔ ေနရာယူေနပုံကို ထင္ရွားေစသည္ မဟုတ္ပါေလာ၊ ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာတြင္ ေပါမ်ားသေလာက္ အထက္အရပ္တခ်ဳိ႕၌ကား သဇင္ပန္းဆိုသည္ကို မၾကားဖူးၾကေခ်၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေတာ္၏ ေတာ္၀င္ နန္းထိုက္သည့္ပန္း သုံးမ်ဳိးကို ေဖာ္ျပထားရာ သဇင္ပန္းသည္ကား သုံးခုအနက္ နံပါတ္တစ္ပင္ျဖစ္သည္၊ နံပါတ္ ႏွစ္ကား အင္ၾကင္းပန္း၊ သုံးကား ပိေတာက္ပန္း တို႔ျဖစ္ပါသည္၊ ႏိုင္ငံအလိုက္ တခုခ်င္း သတ္မွတ္လွ်င္ကား ပိေတာက္ပန္းကို လူအမ်ား သိၾကပါသည္၊ တတိုင္းျပည္လုံးကလည္း သိၾကပါသည္၊ သစ္ခြပန္းသည္လည္း လူအမ်ား ႏွစ္သက္ၾကပါသည္၊ သဇင္ပန္းကိုကား လူသိနည္း၍ မထင္ရွားဆုံးေသာ ေတာ္၀င္ပန္းျဖစ္သည္၊ ဘယ္ေၾကာင့္လူမသိ၍ မထင္သနည္းဟူမူကား၊ သဇင္ပန္း (သန္႔စင္ပန္း) သည္ ေနရာတိုင္း ေပါက္ေသာ ပန္းမဟုတ္ပါေခ်၊ ျမင့္ျမတ္ေနရာ၌ေပါက္ေသာ ပန္းတမ်ဳိးျဖစ္သည္၊ သာသနိက နယ္ေျမမ်ား၌လည္း မေအာင္ျမင္ မျဖစ္ထြန္းတတ္ပါ၊ ေျမ၌ေပါက္ေသာ သစ္၀ါးမ်ဳိးလည္း မဟုတ္၊ ပင္ယံျမင့္္တြင္ ၀င့္၀င့္ထည္ထည္ပြင့္သည့္ပန္း၊ ထူးသျဖင့္ဆိုရေသာ္ ဂုဏ္ျမင့္သည့္ပန္း၊ ပန္းမ်ားကို အဓိပၸါယ္အမ်ဳိးမ်ဳိးဖြင့္ဆိုၾကရာ၌လည္း ေက်းဇူးျပဳၿပီး မုန္းလိုက္ပါနဲ႔ဟု အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ၾက၏၊ ဤအေၾကာင္းထပ္ဆင့္ ရွင္းလင္းရလွ်င္ ခ်စ္သက္ထားသည္ အေၾကာင္းေၾကာင္း ေၾကာင့္ ခ်စ္သူကို မ်က္မာန္ေတာ္ထား ၿငိဳျငင္လွ်င္ပင္ သဇင္ပန္းကို ဆက္သၿပီး ေက်းဇူးျပဳၿပီး မမုန္းလိုက္ပါနဲ႔ သဇင္၏ ျဖဴစင္ျမင့္ျမတ္ေသာအလားသို႔ မ်က္မာန္ေတာ္ေျပၿငိမ္းၿပီး အသနားခံ၏ဟု ဆိုလိုက္လွ်င္ သဇင္၏ဂုဏ္ေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳတတ္သကဲ့သို႔ ဟူသတည္း။
ေရးသားေပးပို႕သူ အာကာ အားအထူးေက်းဇူးတင္ပါသည္။
Monday, November 16, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment