စိတ္တစ္ခုကို ေကာင္းတယ္၊ မေကာင္းဘူး သတ္မွတ္တဲ့ေနရာမွာ အမ်ားအားျဖင့္ ကိုယ့္အထင္နဲ႔ကိုယ္ သက္မွတ္ ေနၾက တာမ်ားပါတယ္။ အထင္ဟာ အထင္မွ်သာျဖစ္တဲ့အတြက္ စစ္မွန္တဲ့ စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္ကို ဘယ္လို နည္းနဲ႕မွ မရႏိုင္ပါဘူး။
ကိုယ့္သႏ ၱာန္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္တစ္ခုကို စိတ္ေကာင္းလား၊ စိတ္ဆိုးလား ခြဲျခားသိနည္းအစစ္အမွန္ကို လိုခ်င္ ရင္ေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ တရားေဒသနာေတာ္ေတြကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ႏွ႔ံႏွံ႔စပ္စပ္ ေလ့လာထားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕`တရားဓမၼမွန္` ေရွ႕မွာ စစ္ေဆးၾကည့္မွ ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္ အမွန္အတိုင္း သိႏိုင္မွာပါ။
ကိုယ့္စိတ္ကို ကိုယ္က `စိတ္ေကာင္း`ထင္ေနေပမဲ့ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ `စိတ္ဆိုး`ျဖစ္ေနတာမ်ိဳး လံုး၀မျဖစ္
ေစဖို႔အတြက္ စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္တဲ့ ၀ဥၨနာတရား ေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ သိထားသင့္ပါတယ္။ ၀ဥၨနာတရား (၃၇) ပါး ကိုအက်ဥ္းခ်ဳပ္ေခါင္းစဥ္အေနနဲ႔ေလာက္ပဲ ေျပာရမယ္ဆိုရင္…
(၁) ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ျခင္း၊ တပ္မက္စြဲလမ္းျခင္း ဆိုတဲ့ `ရာဂ`က ေမတၱာေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကို လွည့္ပတ္တတ္ပါ
တယ္။ သံေယာဇဥ္နဲ႔ ခ်စ္တာကို ေမတၱာနဲ႔ ခ်စ္တယ္လို႔ ထင္တာမ်ိဳး၊ တဏွာနဲ႔ ပြတ္သပ္ပိုက္ေထြးတာကို ေမတၱာနဲ႔
ၾကင္နာယုယတယ္လို႔ ထင္တာမ်ိဳးေပါ့။
(၂) စိတ္ပူျခင္း၊ စိုးရိမ္ျခင္း၊ ၀မ္းနည္းပူေဆြးျခင္း ဆိုတဲ့ `ေသာက`က ကရုဏာေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္
ပါတယ္။ ကိုယ္ခ်စ္ရတဲ့သူေတြ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနတာကို ၾကည့္ၿပီး စိတ္မခ်မ္းမသာျဖစ္ေနတာကို သနားတတ္
တယ္၊ စာနာတတ္တယ္လို႔ ထင္ေနတာမ်ိဳးေပါ့။
(၃) ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးထူးျခင္းဆိုတဲ့ `ပဟာသ`က မုဒိတာေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။ သူတစ္ပါးရဲ႕
ေအာင္ျမင္မႈတစ္ခုခုကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး အူျမဴးခုန္ေပါက္ေနတာ၊ ရယ္ေမာေအာ္ဟစ္ေနတာ၊ ေပ်ာ္ပြဲႏြဲၿပီး ကဲေနတာ၊
အေပ်ာ္ၾကဴးၿပီး မူးေနတာကို သူတစ္ပါးရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ ႏွစ္သက္၀မ္းေျမာက္တတ္တယ္၊ မုဒိတာပြားတတ္
တယ္လို႔ ထင္ေနတာမ်ိဳးေပါ့။
(၄) ကုသိုလ္အလုပ္ အားထုတ္မႈ မျပဳေတာ့ျခင္းဆိုတဲ့ `နိကၡိတၱဓုရ`က ဥေပကၡာေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္
တတ္ပါတယ္။ ကုသိုလ္ကိစၥ ေၾကာင့္ၾကမစိုက္ခ်င္ေတာ့တာ၊ တာ၀န္ယူခ်င္စိတ္မရွိေတာ့တာကို `ကံအတိုင္းပဲ၊ မ
တတ္ႏိုင္ဘူး` လို႔ ကံကိုလႊဲခ်ၿပီး အပ်င္းထူေနတာမ်ိဳးေပါ့။
(၅) စိတ္ပူေလာင္ျခင္း၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ဆိုတဲ့ `စိတၱသႏၱာပ`က သံေ၀ဂ ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္ တတ္ပါ
တယ္။ ရတာမလို၊ လိုတာမရလို႔၊ အလုပ္အကိုင္ အဆင္မေျပလို႔၊ စိတ္ညစ္စရာ ျပႆနာေတြနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔ရလို႔
စိတ္ပူေလာင္ေနတာ၊ ေလာကႀကီးအေပၚ မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနတာကို ဘ၀ႀကီးကို ၿငီးေငြ႕ေနၿပီ၊ သံသရာႀကီးကို
ထိတ္လန္႔ေနၿပီလို႔ ထင္ေနတာမ်ိဳးေပါ့။
(၆) သူတစ္ပါးအေပၚ မယံုမၾကည္ျဖစ္ေနျခင္း ဆိုတဲ့ `အသဒၶိယ`က ပညာလို႔ေခၚတဲ့ ၀ီမံသေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကို
လွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။ ဟိုလူ႔မယံု၊ ဒီလူ႔မယံု၊ ဟိုဟာမယံု၊ ဒီဟာမယံုနဲ႔ ေနရာတကာ ယံုမွားသံသယျဖစ္ေနတာ၊
သဒၶါတရားေခါင္းပါးေနတာကိုပဲ စူးစမ္းဆင္ျခင္တတ္တယ္၊ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားတတ္တယ္၊ ၀ိဘဇၨဉာဏ္ ရွိတယ္လို႔
အသားလြတ္ အထင္ႀကီးေနတာမ်ိဳးေပါ့။
(၇) ပုဂၢိဳလ္ေရး ေ၀ဖန္ပုတ္ခတ္ျခင္းဆိုတဲ့ `ပုဂၢလဂရဟိတာ`ကမေကာင္းမႈကို ကဲ့ရဲ႕ျခင္း ဆိုတဲ့`ပါပဂရဟိတာ` ေယာင္
ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။ ေကာင္းေစခ်င္လို႔ ေျပာတာပါ၊ သာသနာ့မ်က္ႏွာ ၾကည့္ၿပီး သာသနာ
စိတ္နဲ႔ ေရးတာပါလို႔ အသံေကာင္းဟစ္ေပမဲ့ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဆရာႀကီးလုပ္လိုစိတ္၊ မနာလိုစိတ္၊ နာက်ည္း
စိတ္ေတြနဲ႔ အျပစ္မရွိ အျပစ္ရွာၿပီး ပုဂၢိဳလ္ေရးဂုဏ္သိကၡာ ထိခိုက္ေအာင္ျပစ္တင္ေ၀ဖန္ ကဲ့ရဲ႕ရႈတ္ခ်ပုတ္ခတ္
ေစာ္ကားတာမ်ိဳးေပါ့။
(၈) စကားၾကမ္း၊ စကားရိုင္း ေျပာဆိုျခင္းဆိုတဲ့ `ဖရုသ၀ါစာ`က အျပစ္ကို ႏွိပ္ကြပ္ၿပီး ဆံုးမျခင္းဆိုတဲ့ `နိဂၢယွ၀ါဒိတာ`
ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။ အျပစ္ရွိသူကို ႏွိမ္ခ်ၿပီး ရိုင္းရိုင္းစိုင္းစိုင္း ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း
မာမာေၾကာေၾကာ ေျပာဆိုတာကိုပဲ ေကာင္းေစခ်င္လို႔ ဆံုးမတာ၊ မခံခ်င္စိတ္ျဖစ္ေအာင္ ႏႈိးဆြတာလို႔ လွည့္စား တာ
မ်ိဳးေပါ့။
(၉) ဒကာ၊ဒကာမေတြအေပၚ ေအာက္က်ိဳ႕ေျပာဆိုျခင္း ဆိုတဲ့ `စာဋဳကမ်တာ`က ခ်စ္ဖြယ္စကားေျပာဆိုျခင္း ဆိုတဲ့
`ပိယ၀ါဒိတာ`ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကို လွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။ လာဘ္လာဘကို ငဲ့ၿပီး ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ႏွိမ့္ႏွိမ့္ခ်ခ်နဲ႕
ခယဆက္ဆံတာကိုပဲ ဒကာ၊ဒကာမေတြအေပၚ စကားေျပာခ်ိဳသာတယ္၊ သေဘာေကာင္းတယ္လို႔ ထင္ေနတာ
မ်ိဳးေပါ့။
(၁၀) မိမိပိုင္ ပစၥည္းဥစၥာေတြကို သူတပါးနဲ႕ ခြဲေ၀မသံုးစြဲျခင္းဆိုတဲ့ `အသံ၀ိဘာဂသီလတာ`က အသက္ေမြး စင္ၾကယ္ျခင္း
ဆိုတဲ့`အာဇီ၀ပါရိသုဒၶိ`ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ပစၥည္းသူမ်ားမေပးခ်င္လို႔ ႏွေျမာ
တြန္႔တိုေနတာကိုပဲ သီလမစင္ၾကယ္သူကို လွဴရင္ အဆိပ္ပင္ေရေလာင္းရာေရာက္မွာစိုးလို႔ လို႔ အေၾကာင္းျပတာ
မ်ိဳးေပါ့။
(၁၁) မွားမွားယြင္းယြင္း အေသက္ေမြးျခင္းဆိုတဲ့ `မိစ ၦာဇီ၀`က မိမိပိုင္ ပစၥည္းဥစၥာေတြကို သူတပါးနဲ႔ခြဲေ၀ သံုးစြဲျခင္းဆိုတဲ့
`သံ၀ိဘာဂသီလတာ`ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။ သီလမစင္ၾကယ္သူေတြကို ေထာက္ပံ့ေန
တာကိုပဲ အလွဴအတန္း ရက္ေရာတယ္လို႕ သူတပါး ထင္ျမင္ေစခ်င္တာမ်ိဴးေပါ့။
(၁၂) တရားနဲ႔အညီ မခ်ီးေျမွာက္ျခင္းဆိုတဲ့ `အသဂၤဟသီလတာ`က ဒကာဒကာမေတြနဲ႔ မေရာေႏွာျခင္းဆိုတဲ့
`အသံသဂၢ၀ိဟာရိတာ`ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။ အေျခအေနေပးပါလ်က္ စကားမေျပာခ်င္
၊တရားမေဟာခ်င္တာကိုပဲ ၀ိနည္းအထူးေလးစားသလိုလို၊ လူသူပရိသတ္နဲ႕ မေရာေႏွာခ်င္သလိုလို ဟန္ေဆာင္တာ
မ်ိဳးေပါ့။
(၁၃) ရဟန္းနဲ႔ မသင့္ေတာ္တဲ့ လူေပါင္းေပါင္းျခင္း `အနႏုေလာမိကဂိဟိသံသဂၢ`က ခ်ီးေျမာက္ျခင္း `သဂၤဟသီလတာ`
ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။ ရဟန္းစည္း၊ လူႈ႕စည္း မထားပဲ လူအခ်င္းခ်င္း ေပါင္းသလို ေပါင္း
သင္းဆက္ဆံတာကိုပဲ ဒကာဒကာမေတြကို ေမတၱာနဲ႔ ခ်ီးေျမွာက္တာလို႔ အထင္ေရာက္ေနတာမ်ိဳးေပါ့။
(၁၄) ကုန္းေခ်ာကုန္းတိုက္ျခင္း ဆိုတဲ့ `ပိသုဏ၀ါစတာ`က အမွန္စကားေျပာဆိုျခင္းဆိုတဲ့ `သစၥ၀ါဒိတာ` ေယာင္ေဆာင္
ၿပီးစိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။ `တို႔ကမွန္တာေျပာတာပဲ ဘာျဖစ္လဲ` ဆိုၿပီး ခ်စ္ခင္ေနသူခ်င္း အခ်စ္ျပယ္ သြား
ေအာင္၊ ညီညြတ္ေနသူခ်င္း အစည္းေျပသြားေအာင္ စကားကို ကိုယ္သိတိုင္း ေလွ်ာက္ေျပာတာမ်ိဳးေပါ့။
(၁၅) သူတပါးအက်ိဳးမဲ့ကို လိုလားျခင္း ဆိုတဲ့ `အနတၳကာမတာ`က ကုန္းစကား မေျပာလိုျခင္းဆိုတဲ့`အပိသုဏ၀ါစတာ`
ေယာင္ဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။ တစ္စံုတစ္ေယာက္ရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြား ပ်က္ျပားရာပ်က္ျပားေၾကာင္း
တျခားတစ္စံုတစ္ေယာက္က ႀကံစည္ေျပာဆို လုပ္ကိုင္ေနတာကို သိပါလ်က္ `ကုန္းတိုက္ရာေရာက္မွာ စိုးလို႔` လို႕
အေၾကာင္းျပၿပီး မေျပာပဲ ထားတာမ်ိဳးေပါ့။
(၁၆) ကိုယ့္ဒကာကို သူ႕ဒကာျဖစ္သြားမွာ စိုးရိမ္ျခင္းဆိုတဲ့ `ကုလမစၦရိယ`က ကိုယ့္ဒကာကို ညွာတာသနားျခင္း၊ အားနာ
ျခင္းဆိုတဲ့ `ကုလာႏုဒယတာ`ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။
(၁၇) ကိုယ့္ေက်ာင္း သူမ်ားမလာေစျခင္း၊ ေက်ာင္း၀န္တိုျခင္း ဆိုတဲ့`အာ၀ါသမစၦရိယ`က ေက်ာင္း ေရရွည္တည္တံ့ ေစလို
ျခင္း၊ ေက်ာင္း မပ်က္စီးေစလိုျခင္း ဆိုတဲ့ `အာ၀ါသစိရတရကာမတာ` ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ ပတ္တတ္
ပါတယ္။
(၁၈) တရားဓမၼနဲ႔ ပက္သက္တာေတြကို ၀န္တိုျခင္း ဆိုတဲ့ `ဓမၼမစၦရိယ`က တရားဓမၼနဲ႔ ပက္သက္တာေတြကို ထိန္းသိမ္း
ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းဆိုတဲ့ `ဓမၼပဋိဗႏၶပရိဟရဏတာ` ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။
(၁၉) အက်ိဳးမဲ့စကားေတြ အခ်ိန္ျဖဳန္းေျပာဆိုရတာကို ေပ်ာ္ေမြ႕ျခင္းဆိုတဲ့ `ဘႆာရာမတာ`က တရားစကားေျပာၾကား
ေနရတာကို ေပ်ာ္ေမြ႕ျခင္း ဆိုတဲ့ `ဓမၼေဒသနာဘိရတိ` ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။
(၂၀) အေပါင္းအေဖၚနဲ႔ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္း ဆိုတဲ့ `သဂၤဏိကာရာမတာ`က တပည့္အေပါင္းကို ခ်ီးေျမွာက္ျခင္း ဆိုတဲ့ `ဂဏာ
ႏုဂၢဟကရဏတာ`ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။
(၂၁) အမႈကိစၥအမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္းဆိုတဲ့ `ကမၼာရာမတာ`က ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမွာ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္းဆိုတဲ့ `ပုညကမၼ
တာ` ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။
(၂၂) ေဒါသနဲ႔ ရြံရွာစက္ဆုပ္ျခင္း ဆိုတဲ့ `ဗ်ာပါဒ`က ဘာ၀နာကမၼဌာန္းနဲ႔ ရြံရွာစက္ဆုပ္ျခင္း ဆိုတဲ့ `ပဋိကူလသညတာ`
ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။
(၂၃) ကာမဂုဏ္အာရံုအေပၚ ႏွစ္သက္ျခင္းဆိုတဲ့ `ကာမစၦႏၵ`က ဘာ၀နာကမၼဌာန္းေၾကာင့္ မရြံရွာမစက္ဆုပ္ျခင္း ဆိုတဲ့
`အပၸဋိကူလသညတာ` ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။
(၂၄) အိပ္ခ်င္ငိုက္မ်ဥ္းျခင္း၊ ပ်င္းရိျခင္း ဆိုတဲ့ `ထိနမိဒၶ`က စိတ္တည္ၿငိမ္ျခင္း၊ ေဘးအာရံုေတြ မသိေတာ့ျခင္း ဆိုတဲ့
`သမာဓိ` ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။
(၂၅) စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ၿပီး ဟိုလုပ္ဒီလုပ္ ေလွ်ာက္လုပ္ျခင္း ဆိုတဲ့ `ဥဒၶစၥ`က ႀကိဳးစားအားထုတ္ျခင္း `၀ီရိယ` ေယာင္ေဆာင္ၿပီး
စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။
(၂၆) အပ္၊ မအပ္ စိတ္ပူပန္ျခင္းဆိုတဲ့ `ကုကၠဳစၥ`က ၀ိနည္းအထူးေလးစားျခင္း ဆိုတဲ့ `သိကၡာကာမတာ` ေယာင္ေဆာင္
ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။
(၂၇) ယံုမွားသံသယျဖစ္ျခင္းဆိုတဲ့ `၀ီစိကိစၦာ`က ဟိုဘက္ဒီဘက္ ႏွစ္ဘက္မွ်ေအာင္ စူးစမ္းဆင္ျခင္ျခင္းဆိုတဲ့ `ဥဘယ
ပကၡသႏၱီရဏတာ` ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။
(၂၈) အေကာင္း အေကာင္းမွန္းမသိ၊ အဆိုး အဆိုးမွန္းမသိတဲ့ `သေမၼာဟ`က အေကာင္းအဆိုးအားလံုးကို မတုန္မလႈပ္
လ်စ္လ်ဴရႈတဲ့ `ဣဌာနိဌသမုေပကၡနာ`ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။
(၂၉) မယူအဆမွားယြင္းျခင္း ဆိုတဲ့ `မိစၦာဒိဌိ`က စူးစမ္းဆင္ျခင္ျခင္း၊ အေၾကာင္းဟုတ္မဟုတ္ ေလ့လာျခင္း ဆိုတဲ့ `၀ီမံ
သာ၊ ေဟတုပရိဂၢဟ` ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။
(၃၀) သတၱ၀ါေတြအေပၚ သနားဂရုဏာမရွိျခင္း ဆိုတဲ့ `အဒယာပႏၷတာ`က သတၱ၀ါေတြအေပၚ တပ္မက္မႈ ကင္းျခင္း
ဆိုတဲ့ `၀ိရတၱတာ`ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။
(၃၁) ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာေတြအေပၚ ၿငိကပ္စြာ ခံစားျခင္းဆိုတဲ့ `ကာမသုခလႅိကာႏုေယာဂ`က ရဟန္းေတြကို ဘုရားရွင္
ခြင့္ျပဳတဲ့ပစၥည္း သံုးေဆာင္ျခင္း ဆိုတဲ့ `အႏုညာတပဋိေသ၀နာ` ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။
(၃၂) ဆရာသမားေတြရဲ႕ အဆံုအမကို တရိုတေသ မခံယူျခင္းဆိုတဲ့ `အပဒကၡိဏဂၢါတာ`က ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အႀကီးအမွဴး
ထားအားကိုးျခင္းဆိုတဲ့ `အတၱာဓိပေတယ်တာ`ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။
(၃၃) တရားက်င့္ဖက္ သီတင္းသံုးေဖၚေတြအေပၚ မရိုမေသ မေလးစားျခင္းဆိုတဲ့ `သျဗဟၼစာရီအဂါရ၀`က တရားေတာ္
ကို ရိုေသေလးစားျခင္း ဆိုတဲ့ `ဓမၼာဓိပေတယ်` ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။
(၃၄) မိမိကိုယ္ကိုေရာ၊ တရားေတာ္ကိုပါ ဖ်က္စီးျခင္းဆိုတဲ့ `အတၱဓမၼပရိဗၻ၀`က ေလာကကို အေလးအျမတ္ျပဳျခင္းဆိုတဲ့
`ေလာကာဓိပေတယ်တာ`ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။
(၃၅) မိတ္ေဆြအေပါင္း၊ ဧည့္သည္အေပါင္းနဲ႔ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ မေျပာဆိုႏိုင္ျခင္း ဆိုတဲ့ `အသေမၼာဒနသီလတာ`က
ႏႈိင္းႏိႈင္းခ်ိန္ခ်ိန္ ေျပာဆိုျခင္းဆိုတဲ့ `မိတဘာဏိတာ`ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။
(၃၆) လွည့္ပတ္ျခင္း၊ ေကာက္က်စ္ျခင္း ဆိုတဲ့ `မာယာသာေဌယ်`က ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ေျပာဆိုႏိုင္ျခင္း ဆိုတဲ့ `သေမၼာ
ဒနသီလတာ` ေယာင္ေဆာင္ၿပီး စိတ္ကိုလွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။
(၃၇) မစူးစမ္း မဆင္ျခင္ျခင္း ဆိုတဲ့ `အပရိကၡဏတာ`က သဒၶါတရား အားႀကီးျခင္းဆိုတဲ့ `သဒၶါလုတာ` ေယာင္ေဆာင္ၿပီး
စိတ္ကို လွည့္ပတ္တတ္ပါတယ္။
စာေရးသူေရာ၊ စာဖတ္ပရိသတ္ပါ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ `တရားဓမၼမွန္` မွာ ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္ မလိမ္မညာ အမွန္အတိုင္း
စစ္ေဆးရင္း အရည္အေသြး အျမင့္ဆံုး စိတ္ပိုင္ရွင္ေတြ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား အားထုတ္ သြားၾကပါစို႔ လို႔ လက္တို႔
အေဖၚညွိရင္း……..။
ထာ၀ရ ေအးခ်မ္းၾကပါေစ။
ေမတၱာျဖင့္……..
အရွင္ဆႏၵာဓိက (ေရႊပါရမီေတာရ)
Ref; အရွင္ဆႏၵာဓိက(ေရႊပါရမီေတာရ)
၏
(ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္စစ္) တရားစာအုပ္မွ
ေကာက္ႏုတ္ခ်က္…..
Monday, November 30, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment