Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, November 19, 2009

ေသာတာပန္ သိၾကားမင္း တရားေမ့ပံုႏွင့္ ေနာက္ဆက္တြဲစဥ္းစားဖြယ္

ေသာတာပန္ ျဖစ္ၿပီးေသာ သိၾကားမင္းသည္ အခါတစ္ပါး၌ ႀကီးက်ယ္ခန္းနားေသာ ဥယ်ာဥ္ပြဲကို ရွဳစားဖို႔ရန္ အေျခြအရံ မ်ားစြာျဖင့္ ဧရာ၀ဏ္ ဆင္ကိုစီး၍ ထြက္လာ၏။ ဥယ်ာဥ္ တံခါးေပါက္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ဘုရားရွင္အား ျပႆနာေမးရန္ အၾကံေပၚလာေလ၏။ ထိုျပႆနာကား-

တဏွာကုန္ခန္း နိဗၺာန္သို႔ လြတ္လြတ္ကၽြတ္ကၽြတ္ ႂကြျမန္းႏိုင္ေသာ ရဟႏၱာ၏ က်င့္ခဲ့ေသာ လမ္းစဥ္ ျပႆနာတည္း။

ထုိသို႔ ျပႆနာ ေမးေလွ်ာက္လိုေသာ စိတ္အၾကံသည္ ဥယ်ာဥ္တြင္း၀ယ္ ပြဲသဘင္ အလယ္သို႔ ေရာက္လွ်င္ ေမ့ေပ်ာက္သြားဖြယ္ ရွိေသာေၾကာင့္ ယခုပင္ သြား၍ ေမးေလွ်ာက္မည္ဟု ၾကံစည္ကာ ဧရာ၀ဏ္ ဆင္ေပၚမွ ကြယ္ေပ်ာက္၍ ဘုရားထံ အေရာက္လာခဲ့ေလသည္။ ဆင္ႀကီးလည္း ဥယ်ာဥ္အေပါက္မွာ ရပ္၍ ေနရစ္၏။ ေနာက္ပါ အျခံအရံမ်ားလည္း ဥယ်ာဥ္ေပါက္မွာ က်န္ရစ္ၾကေလသည္။

ပုဗၺာရံု ေက်ာင္းတိုက္၌ သီတင္းသံုးေတာ္ မူခိုက္ျဖစ္ေသာ ဘုရားအထံသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ဥယ်ာဥ္ပြဲက ေနာက္ဆံတင္းလ်က္ ရွိေသာေၾကာင့္

တဏွာသခၤယ - နိဗၺာန္၌ လြတ္လြတ္ကၽြတ္ကၽြတ္ အာရံုျပဳႏိုင္ေသာ ရဟႏၱာ၏ က်င့္ခဲ့ေသာ လမ္းစဥ္တရားကို ခပ္တိုတို အမိန္႔ရွိေတာ္မူပါ ဟု ေလွ်ာက္ေလသည္။ ဘုရားရွင္လည္း သူ၏ ေလွ်ာက္ထားခ်က္အရ တိုတုိပင္ ေျဖေတာ္မူသည္မွာ…

သိၾကားမင္း ရဟႏၱာျဖစ္မည့္ ရဟန္းသည္ “အလံုးစံုေသာ တရားကို ငါ၊ ငါ့ဥစၥာဟု ႏွလံုးသြင္းျခင္း၊ စြဲလမ္းျခင္းငွာ မထိုက္” ဟု တရားစကားကို ၾကားနာရ၏။ ထုိရဟန္းသည္ (ခႏၶာငါးပါး) တရားအားလံုးကို သိေအာင္ ႀကိဳးစား၏။ သိေသာအခါ အားလံုး ဒုကၡခ်ည္းပဲဟု သိျပန္၏။ ဒုကၡခ်ည္းပဲဟု သိၿပီးေနာက္ ဘာမဆို ခံစားရသမွ် ၀ါသနာကို အနိစၥ စသည္ျဖင့္ ရွဳ၍ရွဳ၍ ေန၏။ ထုိသို႔ ရွဳဖန္မ်ားေသာ္ ဘာတစ္ခုကိုမွ် မစြဲလမ္းေတာ့ဘဲ ေနာက္ဆံုး၌ ရဟႏၱာျဖစ္ကာ တဏွာကုန္ခန္း နိဗၺာန္နန္းသို႔ လြတ္လြတ္ကၽြတ္ကၽြတ္ ျမန္းႏိုင္ေလသည္။ [အခ်ဳပ္မွ် ျမန္မာျပန္သည္။]

သိၾကားမင္းသည္ ဤသို႔ အက်ဥ္းမွ် ေဟာျပအပ္ေသာ ျပႆနာ အေျဖကို လြန္စြာ သေဘာက် ၀မ္းေျမာက္လွ၍ “သာဓု၊ သာဓု” ဟု အသံျပဳလ်က္ နတ္ျပည္သို႔ ျပန္ေလသည္။

ထုိသာဓု ေခၚသံကို ဘုရားေက်ာင္းေတာ္၏ ၀ဲဘက္ခန္းေဆာင္မွာ သီတင္းသံုးေနေသာ အရွင္ေမာဂၢလာန္ ၾကား၍ “ဒီသိၾကားဟာ တရားကိုသိလို႔ သာဓုေခၚတာလား၊ မသိဘဲနဲ႔ သာဓုေခၚတာလား” ဟု စဥ္းစား၍ သိၾကားကို စံုစမ္းလိုေသာေၾကာင့္ သိၾကားႏွင့္ ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ လိုက္ကာ တာ၀တႎသာသို႔ တက္သြားေလေသာ္…

ဘုရားထံမွ တရားနာ၍ ျပန္သြားေသာ ေသာတာပန္ သိၾကားမင္းလည္း ဥယ်ာဥ္တြင္း၌ တီးၾက မႈတ္ၾက ကၾက ျပၾကသည္ကို ႏွစ္သက္အားရ ရွဳမ၀ ျဖစ္ေနစဥ္ အရွင္ေမာဂၢလာန္ကို ျမင္၍ (ပြဲၾကည့္ေနေသာ ေက်ာင္းဒကာက ဆရာေတာ္ႀကီး လာသည္ကို ျမင္ရသည့္ပမာ) ခပ္ရွက္ရွက္ မ်က္ႏွာျဖင့္ အရွင္ေမာဂၢလာန္ကို ခရီးဦး ႀကိဳလ်က္ ႏႈတ္ဆက္စကား ေလွ်ာက္ထားရေလ ေတာ့သည္။

ထိုသို႔ ေတြ႔လွ်င္ေတြ႔ခ်င္းပင္ အရွင္ေမဂၢလာန္ကပင္ သိၾကားမင္းကို ေျပာသည္မွာ “ျမတ္စြာဘုရားက အသင္ သိၾကားအား တဏွာသခၤယ- ၀ိမုတၱိ အေၾကာင္းကို ဘယ္လို ေဟာလိုက္ပါသလဲ၊ ငါတုိ႔လည္း ထိုတရားကို တစ္ဆင့္ နာပါရေစ” ဤသို႔ ေျပာလွ်င္ ထိုတရားကို သိၾကားမင္း စဥ္းစား၏။ ေပၚမလာေခ်။ အထပ္ထပ္ စဥ္းစားေသာ္လည္း လံုးလံုး သတိမရသျဖင့္ နာယူတုန္းက မွတ္မွတ္သားသား နာယူခဲ့ေသာ္လည္း နတ္ျပည္ကိစၥေတြ မ်ားသည့္အတြက္ ေမ့ရေၾကာင္းကို အရွက္ေျပ ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ [မူလပဏၰာသ၊ စူဠတဏွာ သခၤယသုတ္မွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္။]

စဥ္းစားဖြယ္ရာ အျဖာျဖာ

ဤတရားအရ စဥ္းစားပါလွ်င္ နတ္ျပည္အာရံုသည္ တရားေမ့ေအာင္ မိႈင္းတိုက္ႏိုင္ေၾကာင္း နားလည္ႏိုင္ေပၿပီ။ မွန္၏။ သိၾကားမင္းသည္ ပင္ကိုယ္အားျဖင့္ သတိေကာင္း ဉာဏ္ထက္၍ အလြန္ သြက္လက္သူေပတည္း။ ထိုအခ်ိန္မွာ ေသာတာပန္လည္း ျဖစ္ၿပီးေလၿပီ။ နာခဲ့ရေသာ တရားမွာလည္း သူကိုယ္တိုင္ သိခ်င္လွ၍ ေလွ်ာက္ထားေသာ ျပႆနာ၏ အေျဖ တရားအက်ဥ္းမွ်သာ ျဖစ္၏။ ရွင္ေမာဂၢလာန္ ေမးခ်ိန္ႏွင့္ ထိုတရား နာယူခ်ိန္မွာ မိနစ္ေလာက္သာ ေ၀းေပလိမ့္ဦးမည္။ သို႔ပါလ်က္ ဥယ်ာဥ္ပြဲ၏ မိႈင္းတိုက္မႈေၾကာင့္ စဥ္းစား၍ မရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ပင္ ေမ့ရေလသည္။

ဤ၀တၳဳကို ေထာက္ထား၍ မိမိတို႔အတြက္ ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားသင့္၏။ မိမိကိုယ္ကို “သူေတာ္ေကာင္း ဟုတ္ပါသည္” ဟု ၀န္ခံႏိုင္ေသာ သူေတာ္ေကာင္း မွန္လွ်င္ ေနာက္ဘ၀အတြက္ ဂတိေကာင္းဖို႔ မ်ားပါ၏။ သို႔ေသာ္ ထိုေရာက္ရမည့္ ဂတိကား လူႏွင့္ နတ္ဘ၀သာ ျဖစ္ပါသည္။ စ်ာဥ္မရ၍ ျဗဟၼာ မျဖစ္ႏိုင္။ ရဟႏၱာ မဟုတ္ေသး၍ နိဗၺာန္ မရႏိုင္ပါ။ အထက္နတ္ ျဖစ္ခဲ့ေသာ္ သိၾကားမင္းလို အရိယာ ပုဂၢိဳလ္ေသာ္မွ ေမ့ရပံုကို ေထာက္၍ မိမိတုိ႔အတြက္ သိၿပီး တရားကေလးမ်ား ေမ့ေပ်ာက္သြားမည္ကို မစိုးရိမ္ရပါေလာ။

တရားေမ့၍ နတ္တို႔ ဓေလ့ျဖင့္ အေပ်ာ္ႀကီး ေပ်ာ္ေမြ႔ေနစဥ္ (ပုထုဇဥ္ ဘ၀ျဖင့္) စုေတခ်ိန္ ေရာက္ေသာအခါ မိမိစည္းစိမ္ကို တမ္းတ၍ ႏြမ္းလ်အားငယ္စြာ စုေတရပါမူ အပါယ္ေလးပါးသို႔ တစ္ဆင့္သြားဖို႔ အေရး မေ၀းေတာ့ပါ။ တစ္ခါတုန္းက နတ္သမီး ငါးရာတုိ႔သည္ ဥယ်ာဥ္အတြင္း၀ယ္ ပန္းပင္တက္၍ ပန္းခူးရင္း သီခ်င္းၾကဴေနၾကစဥ္ ရုတ္တရက္ စုေတကာ အ၀ီစိသို႔ ေရာက္သြားၾကဖူးပါသည္။

တစ္ဖန္ ေနာက္တစ္ခ်ိန္ ေရာက္လာမည့္ လူ႔ဘ၀ကို ေတြးလွ်င္လည္း စိတ္ေအးဖြယ္ မရိွလွပါ။ ရွင္းပါဦးမည္။ သူေတာ္ေကာင္း အေနျဖင့္ လူ႔ဘ၀တန္ဖိုးကို စဥ္းစားလွ်င္
၁။ ဘုရားသာသနာႏွင့္ ၾကံဳေတြ႔ရျခင္း
၂။ အားလံုး မဟုတ္ေစကာမူ လူအမ်ားစုက လူေကာင္း သူေကာင္းမ်ား ျဖစ္ၾကျခင္း
၃။ ဆရာ မိဘတို႔က သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ၾကျခင္း
၄။ အလြန္မဆင္းရဲဘဲ အထိုက္အေလ်ာက္ ခ်မ္းသာေသာ အမ်ိဳး၌ ျဖစ္ရျခင္း
ဤအေၾကာင္းမ်ား စံုညီမွ လူ႔ဘ၀ရက်ိဳး နပ္လိမ့္မည္။

ဘုရား သာသာနာေတာ္ အေရးကို စဥ္းစားလွ်င္ ယခုအခ်ိန္မွာပင္ ပုဂၢိဳလ္ေကာင္းကို အေတာ္ရွာမွ ရႏိုင္ေသာ အခ်ိန္ျဖစ္ေနၿပီ။ ေလာကီ အာရံုေတြကလည္း ေသာင္းက်န္း၊ ဂုဏ္ ပကာသနႏွင့္ လာဘ္လာဘ လိုက္စားသူလည္း မ်ား၊ လူဒကာ ဒကာမတို႔လည္း သီလ သမာဓိ ပညာရွိထက္ ဂုဏ္ရွိသူကို ကိုးကြယ္လိုၾက၊ မိမိတို႔ဆရာ ဂုဏ္ရွိေအာင္လည္း ဟိုကပ္ဒီကပ္ႏွင့္ ကပ္ၾက၊ လူအခ်င္းခ်င္း ဂုဏ္သတင္း လႊင့္ၾကႏွင့္ သာသနာ့ ၀န္ထမ္းမ်ားအတြက္ ေခါင္က မိုးယိုေနေလၿပီ။

သာသနာကို ယခု ကိုးကြယ္ေနၾကေသာ (သာသနာ့ ဒါယကာ ဆိုသူတုိ႔၏) သားသမီးမ်ားကို သာသနာ့၀န္ထမ္း ရဟန္းေတာ္မ်ားက သင္ျပေပးမႈသည္ တစ္စတစ္စ လက္လြတ္၍ လာခဲ့ရာ ယခုအခါ တစ္ခ်ိဳ႕ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၌ ေက်ာင္းသားဟူ၍ မရွိေတာ့ပါ။ ေက်ာင္းသား မရွိလွ်င္ ရွင္သာမေဏ (အျမဲေန) မရွိႏိုင္၊ ရွင္သာမေဏ မရွိလွ်င္ ရွင္သာမေဏ ဘ၀၌ စာသင္၍ စာတတ္ေသာ ရဟန္းလည္း မရွိႏိုင္။ သိပ္မၾကာေသာ ေနာင္အခါ၀ယ္ မ်ားစြာေသာ ေက်းရြာတို႔၌ ေတာထြက္ ရဟန္းႀကီးေတြသာ ေက်ာင္းႀကီး ကန္ႀကီးေပၚ၀ယ္ စက္ေတာ္ေခၚ၍ ေနရစ္ၾကေပလိမ့္မည္။

တစ္ဖန္ သာသနာကို ပစၥည္းေလးပါးျဖင့္ ေထာက္ပံ့ရေသာ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ား ဘက္ကို ဆက္လက္ စဥ္းစားျပန္လွ်င္ ယခုအခါ ကေလးေတြ သင္ယူေနၾကေသာ ပညာသည္ ေလာကီအတြက္ တစ္ဘ၀မွ် အက်ိဳးေပးႏိုင္ေသာ ေခတ္မီပညာကား ဟုတ္ေလာက္စရာ ရွိပါ၏။ သို႔ေသာ္ ထုိပညာ၌ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ ယံုၾကည္ဖို႔ ဉာဏ္ကုိ မဆိုထားဘိ၊ ကံႏွင့္ ကံ၏အက်ိဳးကိုမွ် နားလည္ေစႏိုင္ေသာ ပညာပင္ ပါရွိပါ၏ေလာ။ ထိုသို႔ မပါလွ်င္ နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼာ့ျပည္ဆိုတာ ယံုၾကည္ဦးမွာေလာ။ နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼာ့ျပည္ကို မယံုလွ်င္ ငရဲ ၿပိတၱာကို ယံုဦးမည္ေလာ။ ထိုသို႔ မယံုသူသည္ ရဟန္းသံဃာတို႔အား ပစၥည္းေလးပါး မဆုိထားဘိ၊ ၀မ္း၀ရံုမွ် ဆြမ္းေပးဖို႔ သတိရပါဦးမည္ေလာ။

ထို႔ျပင္ ယခုပညာသင္ေနေသာ ကေလးမ်ား ႀကီးရင့္ေသာအခါ ေရွးတုန္းကလို မိဘ အေမြအႏွစ္ကို မ်ားမ်ားစားစား ရၾကေတာ့မည္ မဟုတ္။ သူတို႔၏ ေက်ာင္းစရိတ္ကိုပင္ မ်ားစြာေသာ မိဘတို႔ မႏိုင့္တႏိုင္ ႀကိဳးစားေနၾကရ ေလၿပီ။ လူတို႔ အသံုးအေဆာင္ အလွအပ ပကာသန ေတြကလည္း တစ္စထက္တစ္စ တိုး၍တိုး၍ လာေတာ့သည္။ ယခု ကေလးမ်ား ေက်ာင္းမွထြက္၍ အသက္ေမြးေသာအခါ သူတို႔ပညာသည္ သူတို႔၏ အိမ္သူအိမ္သားမ်ား ၀မ္း၀၍ ခါးလွရံုကိုပင္ အင္မတန္ ႀကိဳးစားႏိုင္မွ (သို႔မဟုတ္ မတရား ရွာႏိုင္မွ) ေတာ္ရံုက်ေပလိမ့္မည္။ ထိုမွ်ေလာက္ အသက္ေမြး ခဲယဥ္းခ်ိန္၀ယ္ အဘယ္မွာလွ်င္ သာသနာကို ေထာက္ပံ့ႏိုင္ေတာ့ မည္နည္း။

တစ္နည္း စဥ္းစားျပန္လွ်င္ သာသနာ့၀န္ထမ္း ရဟန္းေတာ္တို႔မွာ ကေလးမ်ားကို ဘာသာေရး အပါး၀၍ ေလာကီ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း အေျခခံရေအာင္ သင္ျပဖို႔ တာ၀န္ရွိေနသည္။ အရာရာ ျပဳျပင္လွ်င္ သင္ျပႏိုင္မည့္ အေျခအေနလည္း လံုလံုေလာက္ေလာက္ ရွိ၏။ သို႔ေသာ္ ယေန႔တိုင္ေအာင္ (အခ်ိဳ႕ေက်ာင္းမ်ားမွ တစ္ပါး အမ်ားအျပားက) မစဥ္းစားၾက ေသးေခ်။ ထိုသို႔ မစဥ္းစားရံုသာ မက အသြားအလာ အေနအထိုင္မွ စ၍ ေခတ္လူတို႔၏ စိတ္ကို ဆြဲငင္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ မႀကိဳးစားၾကသျဖင့္ ေခတ္ပညာ တတ္သူတို႔၏ အထင္ေသး အျမင္ေသးကိုသာ အမ်ားစုက ခံေနရေလသည္။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ထုိေခတ္ပညာတတ္ လူအမ်ားသည္ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ သာသနာေတာ္ကို အားေပးလိုၾက လိမ့္မည္ေလာ။ ဤအခ်က္မ်ားကို ေတြးျပန္ေသာ္ သာသနာ ဆုတ္ယုတ္ဖို႔ အေရးသာလွ်င္ နီးသည္ထက္ နီးလာသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။

ေနာက္လာမည့္ ဘ၀၌ လူအမ်ားစုက လူေကာင္းသူေကာင္း ျဖစ္ဖို႔လည္း မလြယ္ကူေတာ့ေခ်။ ထင္ရွားေစအံ့။ လူေကာင္း သူေကာင္းေခတ္သည္ ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာ- ဤတရားသံုးပါး ထြန္းကားေသာ ေခတ္တည္း။ ယခုမ်က္ျမင္မွာကား တစ္ေယာက္အေပၚ တစ္ေယာက္က ေကာင္းက်ိဳး လိုလားေသာ ေမတၱာအစစ္ နည္းပါးလွေလၿပီ။ ေမတၱာမရွိလွ်င္ ဆင္းရဲသူကို ျမင္၍ သနားေသာ ကရုဏာႏွင့္ ခ်မ္းသာသူကို ျမင္၍ ၀မ္းေျမာက္ေသာ မုဒိတာလည္း မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ ယခုျဖစ္ေနသည္မွာ တစ္ေယာက္ ေကာင္းစားသည္ကို အျခား တစ္ေယာက္က မနာလိုေသာ ဣႆာ၊ မိမိကဲ့သို႔ ႀကီးပြားမည္ကို စိုးေသာ မစၦရိယ၊ အထက္တန္း ေရာက္ေနေသာသူက စိတ္ႀကီး၀င္ေသာ အထက္တန္းမာန၊ ေအာက္က်ေသာ သူကလည္း “ဘာအေရး စိုက္ရမွာလဲ” ဟူေသာ ေအာက္တန္း မာနေတြ ေ၀ဆာလ်က္ ရွိေလသည္။

ထို႔ျပင္ လိုခ်င္ဖြယ္ အာရံု၊ ခံစားဖြယ္ ကာမဂုဏ္ေတြလည္း တစ္ေန႔တျခား တိုးပြားလာရကား (မီးသည္ ေလာင္စာရွိသေလာက္ လိုက္၍ ေလာင္သလို) ယခု လူတို႔သႏၱာန္၌ ေလာဘကလည္း အာရံုမ်ားသေလာက္ ႀကီးမား၍ လာေလသည္။ ေလာဘအလိုကို မျဖည့္ႏိုင္ေသာ အခါ သတ္မႈ ျဖတ္မႈ တိုက္ခိုက္မႈ၊ စစ္ျဖစ္မႈတိုင္ေအာင္ ေဒါသေတြလည္း တရွဴးရွဴး တရွဲရွဲႏွင့္ တကဲကဲ ျဖစ္၍ ေနေလေတာ့၏။ ဤသို႔ အေကာင္း တရားေတြ ထြန္းကားေနေသာ ယခုေခတ္မွာပင္ လူေကာင္းသူေကာင္း ရွားပါးေနရကား ေနာင္ကာလ၀ယ္ အဘယ္မွာ ယခုထက္ပို၍ မဆုိး၀ါးဘဲ ေနေတာ့မည္နည္း။

ထိုသို႔ လူေကာင္းသူေကာင္း အလြန္နည္းပါးမည့္ ေနာင္ကာလ၌ မိဘေကာင္း၊ ဆရာေကာင္းလည္း ရႏိုင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။ ထုိသို႔ အားကိုးစရာ မိဘေကာင္း၊ ဆရာေကာင္း မရွိဘဲ မတရားလူမ်ား၏ အလယ္မွာ မိမိတစ္ေယာက္တည္း လူေကာင္းကေလး ျဖစ္ဖို႔လည္း မလြယ္ကူပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ နတ္ျပည္မွာ မိႈင္းတိုက္မည့္ အာရံုမ်ား၌ သြားဖို႔ ခက္သလို လူ႔ျပည္မွာလည္း အကုသိုလ္ ထြန္းကားေတာ့မည့္ အတြက္ လူျပန္ျဖစ္ဖို႔ ခက္လွပါေတာ့သည္။

ဤေနရာ၀ယ္ မိမိ စဥ္းစားမိေသာ အေၾကာင္းတစ္ခုကို ညႊန္ျပပါမည္။ လြန္ခဲ့ေသာ (၁၃၁၉-ခု) ျပာသိုလက ရန္ကုန္သို႔ သိမ္သမုတ္ ကိစၥျဖင့္ သြား၍ ျပန္မည့္ေန႔၀ယ္ ဘူတာႀကီး၌ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ေစာေစာ ေရာက္ေန၏။ မီးရထား တြဲထုိးမည့္ ေနရာဘက္ကို ေက်ာေပးလ်က္ လိုက္ပို႔ေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး တစ္ပါးႏွင့္အတူ စကားေျပာေနစဥ္ ရထားတြဲထိုးသျဖင့္ လူအမ်ား လွဳပ္ရွားသံ ၾကား၍ စကားျဖတ္ၿပီး လွည့္ၾကည့္လိုက္ရာ ေန႔စဥ္ ထံုးစံအတိုင္း အလုအယက္ ေနရာယူေနၾကေသာ လူအမ်ားကို ျမင္ရပါသည္။

ထိုအခါ စဥ္းစားမိသည္မွာ ဤလူမ်ား၏ အၾကာဆံုး ရထားစီးရမည့္ အခ်ိန္မွာ ၂-ရက္နီးနီးႏွင့္ တစ္ညသာ ျဖစ္၏။ ထိုမွ် အခ်ိန္အတြင္း၌ ေနရာေကာင္း မရလွ်င္ ဆင္းရဲမည္ စိုး၍ အလုအယက္ ေနရာယူၾကသည္။ တခ်ိဳ႕လည္း ေငြပိုေပး၍ သီးျခား ေနရာရေအာင္ ႀကိဳးစားရသည္။ ထိုမွ်မက ရထားေပၚမွာ စိတ္ခ်ရေသာ အေဖာ္ကိုလည္း ရွာၾကေသးသည္။ မေတာ္လို႔မ်ား ေနရာေကာင္း မရျပန္လွ်င္ အလြန္ပင္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္၏။ မိမိေနရာ အနီးက လူကိုၾကည့္၍ ရိုးသားပံု မရလွ်င္ တစ္လမ္းလံုး စိတ္မခ်ၾက။

ဤ ၂-ရက္ တစ္ညအခ်ိန္အတြင္း ဆင္းရဲမည့္ အေရးကို ေတြးကာ ဤမွ်ေလာက္ ေနရာေကာင္း ႀကိဳးစားသူတို႔သည္ ေနာက္ဘ၀ ဟိုေနာက္ေနာက္ ဘ၀တို႔ အတြက္ နိဗၺာန္အထိ ေနရာေကာင္း၊ အေဖာ္ေကာင္း ရေအာင္ အဘယ္ေၾကာင့္ မႀကိဳးစားဘဲ ေအးစက္စက္ ေနၾကပါလိမ့္ မည္နည္း။ မေတာ္တဆ ေျခေခ်ာ္လက္ေခ်ာ္ ဆိုသလို အပါယ္ေလးပါး ေရာက္သြားရလွ်င္ တစ္ဘ၀လံုး ဆင္းရဲရံုသာ မက အဆက္ဆက္ အကုသိုလ္ တိုးပြား၍ အဆက္ဆက္ ေနရာေကာင္း မရဘဲ ရွိႏိုင္သည္။ လူ႔ဘ၀ ေရာက္ေသာ္လည္း လူႏံုလူမြဲ လူဆင္းရဲ ျဖစ္၍ တစ္ဘ၀လံုး ေအာက္က် ေနာက္က် ဒုကၡေရာက္ႏိုင္သည္။ သို႔ပါလ်က္ ရထားစီးဖို႔ ခရီးတိုေလး အတြက္ ႀကိဳးစားသေလာက္မွ် ေနာက္ဘ၀၌ ေနရာေကာင္း ရေအာင္ မႀကိဳးစားဘဲ ေနၾကျခင္းကား ထိုင္းမိႈင္းေတြေ၀၊ အရွည္ကို ေျမာ္တတ္ေသာ အသိဉာဏ္ကင္း၍ ဖ်င္းလြန္း ညံ့လြန္းၾကေလစြ တကား၊ ဤသို႔ စဥ္းစားကာ ဤအေၾကာင္းကိုပင္ လိုက္ပို႔ေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးအား ေျပာျပမိခဲ့ ပါသည္။

ျပခဲ့ေသာ စဥ္းစားဖြယ္ တို႔ကို ဤက်မ္းစာ ရွဳသူမ်ားလည္း ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစား၍ လက္လွမ္းမီ တရားထူးကို ရေအာင္ေသာ္လည္း ႀကိဳးစားသင့္ ၾက၏။ ေရွးဘ၀က အထံု၀ါသနာ ပါခဲ့သည့္အတိုင္း အထက္တန္း ပါရမီကို ျဖည့္က်င့္ေနသူ ျဖစ္လွ်င္လည္း အကုသိုလ္ နည္းေအာင္ သတိထား၍ ဒါန၊ သီလ စေသာ ပါရမီမ်ားကို အႏွစ္ အျမဳေတ တည္လ်က္ မပ်က္ႏိုင္ေအာင္ အလြန္ ႀကိဳးစားသင့္၏။ ထိုသို႔ ႀကိဳးစားလွ်င္ကား နတ္ျပည္၌လည္း နတ္သူေတာ္ေကာင္း၊ လူ႔ျပည္၌လည္း ထူးျခားေသာ လူသူေတာ္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္၍ (ေရွး အေလာင္းေတာ္တို႔ သာသနာပ၌ပင္ ပါရမီမ်ားစြာ ျဖည့္က်င့္ေတာ္ မူၾကသကဲ့သို႔) ရင့္သည္ထက္ ရင့္ေအာင္ ပါရမီ ျဖည့္က်င့္ႏိုင္ၾက ပါလိမ့္သတည္း။

No comments:

Post a Comment