Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, December 11, 2009

ေထရဝါဒမွတ္ေက်ာက္ (ေမတၱာရွင္-ေရႊျပည္သာ)

ဆရာေတာ္ အရွင္ဇဝန (ေမတၱာရွင္-ေရႊျပည္သာ) ေရးသားေသာ ေထရဝါဒမွတ္ေက်ာက္ စာအုပ္အား (e-book) ျပဳလုပ္၍ ဓမၼဒါနျပဳလိုက္ပါသည္။
လက္ခံရရွိသူမ်ား၏ အသိမိတ္ေဆြမ်ားအားလည္း ဆက္လက္ မွ်ေဝ၍ ဓမၼဒါနျပဳေပးၾကပါရန္ ေလးစားစြာျဖင့္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။

ေထရဝါဒမွတ္ေက်ာက္ (e-book) Download

မွတ္ေက်ာက္ဆိုသည္မွာ ေရႊထည္ပစၥည္းတစ္ခုကို ေရႊစစ္ / မစစ္ ေရႊအရည္အေသြး စမ္းသပ္စစ္ေဆးသည့္ အေနႏွင့္ မွတ္ေက်ာက္ တင္ၾကည့္ျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။ ေရႊထည္ပစၥည္း တစ္ခုကို ေရႊအစစ္ ဟုတ္ / မဟုတ္ သိႏိုင္ရန္ မွတ္ေက်ာက္ေပၚတြင္ ပြတ္တိုက္ၾကည့္ၿပီး မွတ္ေက်ာက္ေပၚတြင္ က်န္ရွိေနသည့္ ေရႊဝါေရာင္ မႈန္ကေလးမ်ားကို ငရဲမီးႏွင့္ တို႕ၾကည့္ပါက ေရႊအစစ္ျဖစ္လွ်င္ ထို အဝါေရာင္မႈန္ကေလးမ်ားသည္ မွတ္ေက်ာက္ေပၚတြင္ တင္က်န္ရစ္ကာ ေရႊမစစ္ပါက ငရဲမီးစားသည့္ဒဏ္ကို မခံႏိုင္ဘဲ အခိုး အေငြ႕အျဖစ္ ေျပာင္းလဲကာ မွတ္ေက်ာက္ေပၚမွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားပါသည္။

ဤဥပမာကို နမူနာယူၿပီး ဘုရားေဟာ တရားေဒသနာမ်ားကို မွတ္တမ္းတင္ ျပဳစုထားေသာ က်မ္းဂန္မ်ားတြင္ မပါ၊ စာေပ က်မ္းဂန္ ႏွံ႕စပ္ေသာ ကဝိအေက်ာ္ ေရွးဆရာေတာ္ ေထရ္ႀကီးဝါႀကီးမ်ား၏ အဆိုအမိန္႕ ေဟာၾကားခ်က္မ်ားလည္း မရွိသည့္အျပင္ သဘာဝယုတၱိ၊ အာဂမၼယုတၱိ ကင္းမဲ့ေသာ အေတြးအေခၚ အယူအဆမ်ားကို မွန္သည္ / မွားသည္ ကြဲျပားျခားနားစြာ မသိၾကေသာ ဓမၼသုတအားနည္းပါးသည့္ ဗုဒၶဘာသာႏြယ္ဝင္ ဆိုသူမ်ား ေခတ္လူငယ္မ်ားအတြက္ ဤ ေထရဝါဒမွတ္ေက်ာက္ အမည္ရွိ စာအုပ္ကို စီစဥ္ထုတ္ေဝလိုက္ပါသည္။

ေထရဝါဒမွတ္ေက်ာက္ အမည္ျဖင့္ ထုတ္ေဝလိုက္ေသာ ဤစာအုပ္ကို ေက်းဇူးရွင္ ဆရာေတာ္သည္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေရးသားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ဆရာေတာ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားကို ဤစာအုပ္ကို ဖတ္႐ႈရင္း စာဖတ္သူ သေဘာေပါက္ သိျမင္လာပါလိမ့္မည္။ ယေန႕ ဗုဒၶဘာသာႏြယ္ဝင္ ဆိုသူမ်ားႏွင့္ ေခတ္လူငယ္ အေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမည္ခံထားေသာ္ျငားလည္း ဗုဒၶဝါဒျဖစ္ေသာ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိ ေခၚ မိမိျပဳေသာ ကံ၏ အေၾကာင္း အက်ဳိးတရားတို႕ကို အေလးအနက္ စဥ္းစားလက္ခံျခင္း မျပဳဘဲ လြဲမွားေသာ အေတြးအေခၚ အယူအဆမ်ားကို သဘာဝက် / မက်၊ ယုတၱိရွိ / မရွိ၊ ျဖစ္ႏိုင္ / မျဖစ္ႏိုင္ ခ်င့္ခ်ိန္ ေတြးေတာျခင္း မရွိဘဲ အမ်ားမိုးခါးေရ ေသာက္ရာတြင္ မိမိပါ ေရာေႏွာ ေသာက္သလို ျဖစ္ေနရာ၊ စာဖတ္ ပရိသတ္မ်ားႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ား တရားေသ လက္ခံထားၾကေသာ အေတြးအေခၚ မွားမ်ား၊ အလြဲ အယူအဆမ်ား ပေပ်ာက္ေစလိုေသာ ေစတနာျဖင့္ ဤစာအုပ္ကို ေရးသားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

သဘာဝယုတၱိ အာဂမၼယုတၱိ ကင္းမဲ့ၿပီး ယထာဘူတ မက်ေသာ အယူအဆမ်ားကို ပုထုဇဥ္ လူသားမ်ား ဆုပ္ကိုင္ စြဲလန္းသည္ကိုထား၊ သာသနာ့ႏြယ္ဝင္ ရဟန္းရွင္အခ်ဳိ႕ပင္ ဤလြဲမွားေသာ အေတြးအေခၚမ်ားကို လက္ခံယံုၾကည္ေနၾကသည္ကို ဆရာေတာ္ ကိုယ္ေတြ႕ ႀကံဳရေသာ ေအာက္ပါ ျဖစ္ရပ္ေလးကို ေထာက္ၿပီး သိရွိႏိုင္ေပသည္။ ဆရာေတာ္ ကိုယ္ေတြ႕ ႀကံဳခဲ့ရေသာ ျဖစ္ရပ္ေလးသည္ ဧရာဝတီတိုင္း၊ ေမာ္ကၽြန္းၿမိဳ႕နယ္၊ ဝဲစုေက်းရြာသို႕ တရားေဟာ ၾကြစဥ္က ႀကံဳခဲ့ရျခင္းပါ။

အခ်န္ကား ည (၁၁)နာရီခန္႕ ရွိၿပီး၊ တရားပြဲၿပီးၿပီ ျဖစ္သျဖင့္ ဆရာေတာ္ အနားယူ က်ိန္းစက္ေနၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဝဲစုဆရာေတာ္တို႕သာ မအိပ္ၾကေသးဘဲ စကားစၿမီ ေျပာေနၾကသည္။ ထိုအခိုက္ ဓမၼစၾကၤာဝတ္အသင္းမွ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး ေက်ာင္းေပၚသို႕ ေရးႀကီး သုတ္ျပာ တက္လာၿပီး -

“ ဦးဇင္း ဘုရား၊ တျခားရြာက တရားနာလာတဲ့ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္တစ္ေယာက္ ဗိုက္နာၿပီး ေက်ာင္းဝင္းထဲမွာ မီးဖြားမလို႕တဲ့ ဘုရား ”

“ ဟ - ေက်ာင္းဝင္းထဲမွာ ေမြးလို႕ ဘယ္ျဖစ္မလဲ၊ ေက်ာင္းျပင္မွာ ရွိတဲ့ အနီးဆံုး အိမ္တစ္အိမ္ကို ျမန္ျမန္ေခၚသြားၿပီး ေမြးေပးလိုက္ေပါ့ ”

ေက်ာင္းပရဝုဏ္ အတြင္းတြင္ ေမြးမွာကို စိုးရိမ္ေသာ ဝဲစုဆရာေတာ္က ကဗ်ာကယာ ဟန္႕ထား အႀကံေပးလိုက္သည္။

“ မလြယ္ဘူး ဘုရား၊ အေျခအေန ဆိုးေနတယ္၊ အခ်ိန္မရွိဘူး ”

ေျပာေျပာဆိုဆို ေယာဂီအမ်ဳိးသမီး ေက်ာင္းေပၚမွ ခပ္သုတ္သုတ္ ဆင္းသြားသည္။ ဆင္းသြားေသာ ေယာဂီအမ်ဳိးသမီးကို ၾကည့္ရင္း ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ အမ်ဳိးသမီးဆီ စိတ္ေရာက္သြားသည္။ သူ႕ခမ်ာ လြယ္လြယ္ကူကူ ေခ်ာေခ်ာေမာေမာမွ ေမြးႏိုင္ပါ့မလား၊ ေယာက္်ား ေဖာင္စီး၊ မိန္းမ မီးေန ဆိုသည့္ စကားရွိသည္။ သစ္ဆဲေဖာင္ အလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ အိမ္ေထာင္ရွင္ မိန္းမမ်ား မီးဖြားရာတြင္ ႀကံဳေတြ႕ရတတ္ေသာ အႏၲရာယ္မ်ားကို ႏႈိင္းယွဥ္ တင္ျပထားသည့္ အဆိုအမိန္႕ ျဖစ္သည္။

တကယ္ေတာ့ ေယာက္်ား ေဖာင္စီးဟု ဆိုေသာ္လည္း ေယာက္်ားတိုင္း သစ္ေဖာင္လုပ္သား မဟုတ္ပါ၊ ေလဆန္ လႈိင္းႀကီး အသက္အႏၲရာယ္ႏွင့္ နီးေသာ ေဖာင္လုပ္သား အလုပ္ကို ေယာက္်ားျဖစ္တိုင္း လုပ္မစားပါ။ ထို႕ေၾကာင့္ ေယာက္်ားအမ်ားစုသည္ အႏၲရာယ္ဆိုးႏွင့္ ႀကံဳရ ခဲပါသည္။ သို႕ေသာ္ မိန္းမ မီးေန ဆိုေသာ စကားစုမွာမူ မိန္းမသား အမ်ားစုႏွင့္ သက္ဆိုင္ အက်ဳံးဝင္ေနသည္။

ပုထုဇဥ္တို႕ သဘာဝ အရြယ္ေရာက္သည္ႏွင့္ အိမ္ေထာင္ သားေမြးျပဳၾကသည္ျဖစ္ရာ လူမႈဒုကၡ အသီးသီး ရွိၾကည့္သည့္ အနက္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားက ေယာက္်ားမ်ားထက္ ဒုကၡႀကီးတစ္ခု ပိုသည္မွာ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ျခင္းႏွင့္ မီးဖြားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ အိမ္ေထာင္သည္ မိန္းမတိုင္း မလြဲမေရွာင္သာ ႀကံဳရသည့္ ဤအာေဝနိက ဒုကၡသည္ အသက္အႏၲရာယ္ႏွင့္ နီးသျဖင့္ ကိုယ္ဝန္သည္ မိန္းမမ်ား တစ္ေန႕လွ်င္ သံုးႀကိမ္ သခ်ႋဳင္းကို မ်က္ေစာင္းထိုးသည္ဟု လည္းေကာင္း၊ မိန္းမ မီးေန၊ ေယာက္်ား ေဖာင္စီးဟု လည္းေကာင္း ဆိုရိုးရွိခဲ့ေပသည္။ ေယာက္်ား ေဖာင္စီး၊ မိန္းမ မီးေနဟု ဆိုရိုးစကား ရွိေသာ္လည္း၊ ေယာက္်ားျဖစ္ၿပီး ေဖာင္မစီးလွ်င္ ရေစကာမူ၊ မိန္းမဘဝရလာၿပီး အိမ္ေထာင္က်သည္ႏွင့္ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ျခင္း၊ မီးဖြားျခင္း ဒုကၡကိုမူ မလြဲမေသြ ႀကံဳေတြ႕ရမည္။

ယခုပင္ ၾကည့္ပါ၊ အျခားရြာမွ တရားနာရန္လာေသာ အမ်ဳိးသမီး၊ မိမိေရွ႕တြင္ပင္ အိမ္ေထာင္ရွင္မတို႕ ေတြ႕ၾကရမည့္ ဒုကၡကို ေတြ႕ေနရၿပီ၊ ေက်းလက္တြင္ ေနထိုင္ၾကေသာ ေတာသူ ေတာင္သားတုိ႕ သဘာဝ ၿမိဳ႕ျပႏွင့္ ေဝးသမွ် က်န္းမာေရး ဗဟုသုတ ျပည္စံုမႈ အားနည္းၾကသည္။ မိမိ ကေလးေမြးမည့္ ရက္ကိုပင္ တိတိက်က် သိရွိဟန္ မတူ။ ထို႕ေၾကာင့္လည္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္မႈ အဆင္မေျပ မေခ်ာေမြ႕သျဖင့္ ေတာ္႐ံု ဓမၼကထိကမ်ား မလာေရာက္ေသာ ဤလို ေဒသမ်ဳိးသို႕ တကူးတက ၾကြေရာက္ တရားေဟာသည့္ ဆရာေတာ္ေၾကာင့္ ႀကံဳေတာင့္ႀကံဳခဲ တရားပြဲကို အားခဲလာေရာက္ တရားနာရာမွ မေမွ်ာ္လင့္ပဲ ကမၼဇေလ လႈပ္ရွားၿပီး ေမြးဖြားခ်ိန္ ႀကံဳခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ အမ်ဳိးသမီးအေၾကာင္း စဥ္းစားမိရာမွ ေတာင္ေတြး ေျမာက္ေတြး ေတြးရင္း အိပ္မေပ်ာ္ေတာ့ဘဲ အ႐ုဏ္တက္ခ်ိန္ တိုင္ခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္ကို အ႐ုဏ္ဆြမ္း ကပ္ရင္းမွ ညဥ့္ဦးပိုင္းက ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရေသာ အျဖစ္အပ်က္ကို ဆရာေတာ္အား ျပည္လည္ ေလွ်ာက္ထားလိုက္သည္။

“ ဆရာေတာ္၊ ညက တရားပြဲအၿပီး ကိုယ္ဝန္ေဆာင္တစ္ဦး ဗိုက္နာလာလို႕ ေက်ာင္းဝင္းထဲမွာ ကေလးေမြးခြင့္ လာေလွ်ာက္တယ္ ဘုရား ”

“ ဟာ - ဒါမ်ား၊ ေက်ာင္းထဲ ေခၚၿပီး မေမြးခိုင္းလိုက္ဘူးလား၊ ဒီမွာ သကၤန္းေတြကာၿပီး အခန္းလုပ္ေပးလိုက္ရင္ ၿပီးတာပဲဟာ ”

“ ဝဲစုဆရာေတာ္က ေက်ာင္းဝင္းထဲ မေမြးနဲ႕လို႕ ေျပာတာနဲ႕ ျပန္ဆင္းသြားတာပဲ၊ ဘယ္သြားေမြးလဲ မသိပါဘူး ”

ဆရာေတာ္သည္ ဝဲစုဆရာေတာ္ဘက္သို႕ လွည့္ၿပီး -

“ ဒီကိုယ္ေတာ္လည္း မီးေနခန္းဆိုတာ ေယာက္်ားေတြကို ဘုန္းနိမ့္ေစတတ္တဲ့ ေနရာလို႕ လက္ခံ ယံုၾကည္ထားပံုရတယ္ ”

ဟု ေျပာၿပီး စကားဆက္သည္။

“ ဒီမယ္ ကိုယ္ေတာ္၊ မီးေနခန္းဆိုတာ လူေတြ၊ အထူးသျဖင့္ ေယာက္်ားေတြ ဘုန္းနိမ့္တတ္တယ္ ဆိုတဲ့ အယူအဆဟာ သဘာဝမက်သလို ယုတၱိလည္း မရွိပါဘူး၊ ကိုယ္ေတာ္ စဥ္းစားၾကည့္ေလ တပည့္ေတာ္တို႕ ကိုယ္ေတာ္တို႕ဟာ ဒီအခန္းထဲက ထြက္လာၾကတာပဲ မဟုတ္လား၊ ဒါဆို ဘုန္းနိမ့္ၿပီေပါ့၊ ေျပာလက္စႏွင့္ ေျပာဦးမယ္ ”
“ လူနဲ႕ တိရစာၦန္ ဘယ္သူျမတ္သလဲ ”

“ လူက ျမတ္ပါတယ္ ဘုရား ”

“ ဟုတ္ၿပီ၊ ဒီေတာ့ ေလာကမွာ ေခြး၊ ေၾကာင္၊ ၾကက္၊ ဝက္၊ ဆိတ္၊ ႏြား စတဲ့ တိရစာၦန္ေတြ ရွိတယ္၊ ေခြးေတြ ေၾကာင္ေတြ သားက် ကေလးေမြးၿပီဆိုရင္ အိမ္ေအာက္မွာ ေမြးတာ ရွိသလို အိမ္ေပၚမွာ၊ အိမ္ခန္းထဲမွာ၊ ကုတင္ေအာက္မွာ ေမြးၾကတယ္၊ ဒီအိမ္သားေတြ ဘုန္းနိမ့္ကုန္ေရာေပါ့၊ ေနာက္ၿပီး ဝက္၊ ဆိတ္၊ ႏြား၊ ၾကက္ စတဲ့ တိရစာၦန္ ေမြးတဲ့သူေတြ ဝက္ေတြ၊ ႏြားေတြ၊ ဆိတ္ေတြ ကေလးေမြးၿပီဆိုရင္ ၿခံထဲကို ကိုယ္တိုင္ ဂရုတစိုက္ ဆင္းၾကည့္ရတယ္၊ အိပ္ရာေနရာ သန္႕ရွင္းေအာင္ ျပဳျပင္ေပးရတယ္၊ ဒါဆို ဒီလူေတြလည္း ဘုန္းနိမ့္ၾကမွာပဲ ”

“ ဒီျပင္ ေဆးပညာရွင္ေတြ ျဖစ္တဲ့ ေယာက္်ားဆရာဝန္ေတြ ေဆးေက်ာင္းသားေတြဟာ ဘုန္းကံနိမ့္သူေတြလို႕ သတ္မွတ္ရမွာလား၊ ေယာက္်ားဆရာဝန္ေတြ၊ ေဆးေက်ာင္းသားေတြ ေဆးခန္းတို႕ ေဆးရံုတို႕မွာ တာဝန္က်တဲ့ မီးယပ္နဲ႕သားဖြား ပါရဂူေတြဟာ ေမြးခန္းနဲ႕ မကင္းပါဘူး၊ မီးေနခန္းဟာ ေယာက္်ားေတြကို ဘုန္းနိမ့္ေစတာ မွန္ရင္ ဒီဆရာဝန္ေတြ၊ ေဆးေက်ာင္းသားေတြဟာ တစ္ေယာက္မွ ဘုန္းရွိတဲ့သူ မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ဒါေပမယ့္ သူတို႕ဟာ ဘုန္းမနိမ့္တဲ့အျပင္ ဝင္ေငြေကာင္းလိုက္ၾကတာ မေျပာနဲ႕ေတာ့၊ ပါရဂူေတြဆိုရင္ ပိုၿပီး ဝင္ေငြေကာင္းေသးတယ္။

ကေလးေမြးခန္း တစ္နည္းဆိုရရင္ မီးေနခန္းထဲကို ေရာက္လာတဲ့ ေမြးလူနာဟာ ေမြးခန္းထဲ ေရာက္တာနဲ႕ ငါေမြးလာမယ့္ ရင္ေသြးေလးဟာ က်န္းက်န္းမာမာ ျဖစ္ပါေစ၊ အနာမ်ဳိး ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါး ကင္းစင္ၿပီး ေျခလက္အဂၤါ ျပည့္စံုကာ ထြားက်ဳိင္းသန္မာတဲ့ ကေလးျဖစ္ပါေစ စသျဖင့္ ဆုေတာင္း ေမတၱာပို႕တဲ့ သန္႕ရွင္းျဖဴစင္ေသာ မိခင္ေမတၱာေတြ ပ်ံ႕ႏွံ႕ေနတဲ့ အခန္းဟာ ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္ လူကို ဘုန္းနိမ့္ေစတာလဲ၊

တကယ္ေတာ့ လူတစ္ေယာက္ ဘုန္းကံ နိမ့္တယ္ ျမင့္တယ္ဆိုတာ သူျပဳခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္တရား၊ ကုသိုလ္တရားရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းခံေတြေပၚမွာ မူတည္တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ မီးေနခန္းဆိုတာ မသန္႕လို႕ ေယာက္်ားေတြ ဘုန္းနိမ့္တယ္ဆိုတာ ယုတၱိမရွိ၊ သိပၸံနည္းမက်၊ ယထာဘူတ မဆန္တဲ့ အေတြးအေခၚေတြပါ။ ဒါေတြကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ဖို႕ ဗုဒၶတရားေတာ္ေတြနဲ႕ ခ်ိန္ကိုက္ စစ္ေဆးၾကည့္ဖို႕ သိပ္အေရးႀကီးတယ္။

ဆရာေတာ္ အမိန္႕ရွိမွပဲ ဒီေန႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတြဟာ ယုတၱိမရွိ၊ သဘာဝမက်တဲ့ အယူအဆေတြကို လက္ခံထားတာေတြ အမ်ားအျပား ရွိပါေသးလား ဆိုတာကို ေတြးမိပါေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားေဟာ က်န္းဂန္မွာလည္း မပါ၊ ေရွးပညာရွိ ကဝိအေက်ာ္ ေထရ္ႀကီး ဝါႀကီး ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ မိန္႕ၾကားထားျခင္းလည္း မရွိတဲ့ အေတြးအေခၚမွားေတြ အယူအဆ အစြဲအလန္းမွားေတြကို စြန္႕လႊတ္ဖို႕ ရည္ရြယ္ေရးသားထားတဲ့ ဤ ေထရဝါဒမွတ္ေက်ာက္ စာအုပ္ကို ဖတ္ရႈၿပီး ဘုိးစဥ္ေဘာင္ဆက္ လက္ခံခဲ့ၾကတဲ့ ဗုဒၶအလိုက် မဟုတ္ေသာ အစြဲအလန္း ယံုၾကည္မႈမ်ားကို စြန္႕လႊတ္ကာ ေလာကီ ေလာကုတၱရာ ႏွစ္ျဖာေသာ အက်ဳိးမ်ား ရြက္ေဆာင္ႏိုင္ေစျခင္းငွာ ဤစာအုပ္ကို စီစဥ္ထုတ္ေဝလိုက္ပါသည္။

ေမတၱာရည္လ်က္
စိုးတင့္ (ေရႊျပည္သာစာေပ)
# Posted by ေစတနာရွင္ on December 10, 2009 at 2:58pm

No comments:

Post a Comment